Blizzard Entertainment – amerykańskie przedsiębiorstwo produkujące gry komputerowe. Założone zostało w lutym 1991roku pod nazwą Silicon & Synapse przez Michaela Morhaime, Allena Adhama i Franka Pearce’a. Siedziba główna przedsiębiorstwa znajduje się w Irvine, w Kalifornii[1].
W 2008 roku doszło do fuzji Blizzard Entertainment i Activision tworząc Activision Blizzard.
Początkowo firma zajmowała się tworzeniem portów gier innych wydawców takich jak J.R.R. Tolkien’s The Lord of the Rings Vol. I i Battle Chess II: Chinese Chess, dopiero w 1993 roku wyprodukowała własne gry: Rock N’ Roll Racing i The Lost Vikings. W 1996 roku Blizzard wykupił firmę Condor Games, która już jako Blizzard North (oddział firmy w San Mateo w północnej Kalifornii) opracowała gry fabularne Diablo, Diablo II i dodatek Diablo II: Lord of Destruction. Wraz z serią w styczniu 1997 roku ruszył internetowy serwis Blizzard o nazwie Battle.net, umożliwiający granie w sieci[3].
W 2002 roku Blizzard odkupił od Interplay Entertainment prawa do trzech swoich wcześniejszych tytułów spod szyldu Silicon & Synapse, inwestując w platformę Game Boy Advance. W 2004 roku firma uruchomiła europejskie biura w paryskichdzielnicach Vélizy i Yvelines. 23 listopada 2004 roku Blizzard podał do publicznej wiadomości tytuł World of Warcraft, dzieło z gatunku MMORPG, a 16 maja 2005 roku połączył się ze Swingin’ Ape Studios, wydawcą gier konsolowych, który pracował nad StarCraft: Ghost. Na początku grudnia 2007 roku ogłoszono fuzję koncernu Vivendi Games, którego częścią jest Blizzard Entertainment, z Activision, w wyniku której powstał Activision Blizzard.
28 czerwca 2008 roku Blizzard oficjalnie potwierdził pracę nad trzecią częścią z serii Diablo – została ona wydana 4 lata później.